Afscheid, Isadou en de tandarts... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Es - WaarBenJij.nu Afscheid, Isadou en de tandarts... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Es - WaarBenJij.nu

Afscheid, Isadou en de tandarts...

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen,

Het is wel weer eens tijd voor een blog!

Om even op de vorige aan te sluiten…

Kevin en ik hebben nog genoten. We hebben onze eerste roti samen gemaakt bij een vrouwtje thuis. Op woensdag hebben we een dagtrip gedaan. We zijn vertrokken met de boot vanaf Leonsberg, naar Nieuw-Amsterdam. Hier hebben we het openluchtmuseum bezocht, hier kun je de gevangenis bekijken die nog niet heel lang buiten gebruik is.
Erna zijn we dolfijnen gaan spotten op de Suriname Rivier, we hebben toch aardig wat foto’s en filmpjes kunnen maken.
We hebben vervolgens een bezoekje gebracht aan de plantage ‘Rust en Werk’. De plantage was eerst van de snoepwinkel ‘Jamin’, maar de grond bleek niet geschikt voor cacao en rietsuiker. Nu is het van een particulier met een uit de hand gelopen hobby.
We zijn uiteindelijk weer uitgestapt bij de plantage Johanna & Margaretha, hebben bami gegeten en zijn weer in dezelfde moerasbootje gestapt als bij Matapica. We gingen kaaimannen spotten in het moeras! De kerel voor in de boot heeft 3 kaaimannen gevangen voor ons, waar we later mee op de foto konden. Het was een gezellige en mooie dag!

Donderdag en vrijdag hebben we redelijk rustig aan gedaan. We zijn in de ochtend naar de centrale markt geweest en hebben een rotiplaat gekocht . Ik zal maar niet te hard roepen dat we dus ook thuis roti kunnen maken. Erna zijn we met de bus naar Lelydorp gegaan en hebben we de vlindertuin bezocht. Hier hebben we onze eerste sautosoep geproefd! Nomnomnom…
In de avond zijn we met zijn tweeën bij ‘de Waag’ gaan eten, dit restaurant heeft een westerse kaart (en westerse prijzen) en dusss…Overheerlijke spareribs!
Ons laatste avondmaal was bij Sushi-Ya, ook heerlijk!

Zaterdag was dan de dag aangebroken dat Kevin weer naar huis zou gaan. Bert, de taxi, zou ons rond 14.00 uur ophalen. Hij was netjes op tijd en we waren ruim een uur later op Zanderij. Nu ging het echt gebeuren, afscheid nemen voor 2,5 maand.
We hebben 2 héle fijne weken gehad en zeker genoten!

Terug in Paramaribo ben ik met Maaike film gaan kijken. Mijn huisgenootjes waren op trip, dus ik wilde niet in een groot leeg huis thuis komen. Maaike was zo lief om me op te vangen haha.
De eerste paar dagen was erg wennen! Nu had ik het grote bed weer voor mij alleen en mijn kamer was weer opgeruimd .
Kevin had een lange dag voor de boeg, want hij had meteen bij aankomst de verjaardag van zijn oma. Ook goede opvang dus!

Inmiddels heb ik al heel wat heerlijke daagjes hier erop zitten. Het klopt dat de tijd toch wel snel gaat! Soms heb ik nog het gevoel alsof ik net een week hier ben.

Afgelopen weekend (pinksterweekend) zijn we mee geweest op trip naar Isadou, met het tehuis waar Lotte en Jannie stage lopen. We zaten bepakt en bezakt in een bus gepropt, 7 stagiaires en ongeveer 20 Surinamers. We hebben ongeveer 3 uur gereden en zijn toen vergestapt op twee bootjes om naar het eiland Isadou te varen. Het leek een beetje op Center Parcs, maar dan Surinaams. We zaten met z’n zevenen in een houten huisje. Dit was de ultieme relaxtrip! We hebben letterlijk; geslapen, gegeten, gezwommen, gezond, boekje gelezen, gekaart ennn… geslapen, gegeten, gezwommen, gezond, boekje gelezen, gekaart en ik zal een verdere uitleg besparen. We waren allemaal vreselijk uitgerust op de terugweg! Waar ik, op het bootje, uitgleed met mijn voet en mijn halve teennagel ingescheurd was. Gelukkig ziet het er inmiddels al wat beter uit.
Mijn volgende avontuur begon dinsdagavond. Kiespijn! Uitgerekend ik krijg dat in een ver land, kan ik dat ook van mijn lijstje afstrepen… Niersteen in Marrackech: check. Kiespijn in Paramaribo: check.
Ik heb gister een tandarts bezocht en deze heeft foto’s gemaakt. Het was een moderne tandarts en had al veel stagiaires in haar stoel gehad. Ik had geen gaatjes, maar waarschijnlijk is de zenuw ontstoken. Ze heeft twee kiezen bijgeslepen, zodat de druk er niet constant opstaat. Volgende week maandag moet ik terug, als het dan niet beter is, krijg ik een wortelkanaalbehandeling.
Ik schoot een beetje in de stress bij deze mededeling, maar gelukkig kon ik even met mijn moeder skypen, die zei dat zo’n behandeling wel meevalt. Geruststellend!

Los van dit alles was ik erg blij afgelopen week toen ik een heel goedkoop ticket naar Curaçao had gevonden!

Verder gaan we straks voetbal kijken bij ’t Vat. Hopelijk gaat het niet nog meer regenen.

Tot snel en veel liefs

Inge


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 4313

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 10 Augustus 2014

Suriname!!

Landen bezocht: